Als organisatie van een sportevenement streef je naar een optimaal resultaat: tevreden deelnemers, die volgend jaar weer meedoen en je evenement met een 9 of hoger beoordelen. In dit geval zijn het ambassadeurs die je sportevenement ook aanraden aan anderen. WNS levert je naast de beoordeling en de ambassadeurs (NPS) ook inzicht in de geaggregeerden complimenten en verbeterpunten. Op deze manier weet je wat behouden moet blijven en wat (nog) beter kan.

Door het aggregeren van alle complimenten en verbeterpunten van diverse events, hebben wij goed zicht gekregen op wat de ingrediënten zijn om tot een 9+ sportevenement te komen. Oftewel: wat zien wij vaak terugkomen in de feedback van deelnemers? Wij delen het graag met je.

Het is een beetje een open deur maar de juiste afstanden zijn extreem belangrijk. Iedereen loopt met een horloge of smartphone, dus als het parcours korter is, dan komt dit direct terug in de feedback na afloop. De juiste afstand op Strava inclusief PR vermelding (b)lijkt even belangrijk als de deelname zelf. Uiteraard worden afstanden zorgvuldig uitgezet door de organisatie en is het onmogelijk om iedereen zijn GPS tevreden te stellen. Tegelijk is een check-check-dubbelcheck van het parcours aan te raden en kun je deze meting ook vooraf communiceren aan je deelnemers in de deelnemersinformatie. Tenslotte is een langere uitloopstrook na de finish(mat) een middel om de echte fanaten te bedienen. Die kunnen dan doorlopen tot ook hun horloge of smartphone de juiste afstand aangeeft.

Strava (b)lijkt even belangrijk als de deelname zelf
Categorieën: Achtergrond