Hoe meer vragen je stelt, des te lager de response. Wij hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar de hoeveelheid vragen en merkte dat we met één beoordelingsvraag en één toelichtingsvraag het meeste te weten kwamen.

Dit heeft te maken met de timing en eenvoud. Het bereik van SMS is zo goed, dat iedereen meteen op de campagnelink clickt. Doordat de vragen simpel zijn, krijg je direct antwoord.

Voorbeeld van de beoordelingsvraag en toelichtingsvraag

Voor de beoordelingsvraag werken met een rapportcijfer. Het grote voordeel van op deze manier meten, is dat evenementen of edities vergelijkbaar zijn. Een ander voordeel is dat we de Net Promotor Score (NPS) inzichtelijk kunnen maken. De NPS geeft inzage in:

  • De promotors van je evenement, die geven een 9 of 10;
  • De passives, die zijn neutraal en geven een 7 of 8;
  • De detractors, die zijn ontevreden en geven een 6 of lager.

Standaard is de reactie van deelnemers anoniem. Optioneel kun je de feedback ook herleiden tot op deelnemer- of bezoekersniveau. Uiteraard AVG proof.